Gott Och Blandat

Comix Uppsala 2024

Hejsan! Vi hoppas att ni mår bra! Den 14 april 2024 var det Comix Uppsala 2024, i Uppsala. https://www.instagram.com/uppsalacomix/

Den dagen så regnade det mycket. Men var glad att äntligen komma iväg till seriefestvalen.

Jag kom in, och betalade inträde för 100 kr, sen fick jag broschyr och klistermärke.

När jag kom in så såg jag Stefan

Jag: Hej Stefan / Stålbjörnen?
Stefan: Hej Ellen..
Jag: Bibelgänget
Stefan: Så roligt att få träffa dej! 😀

 

Jag var nervös, men sen släppte det.

Sen visade jag min fanart till honom. Han blev jätte glad. Det var denna målningen .

I början var det mycket folk som var där. Men sen blev det mindre folk. Då var det lättare för mej att kika på serieböckerna noggrant. Innan så gick jag mest runt, försökte kika på serierna, när många läsare trängdes . 😅

Stefan Johansson / Stålbjörnen https://www.instagram.com/stalbjornen/

Han ritade av Mami, från Bibelgänget på sin tjocka seriebok. Det var jätte trevligt att prata med honom. 😀

Jag kikade runt på Grand och pratade lite serietecknare. Det var trevligt. Det var många serier som jag inte kände till och som inte fastnade i min smak. Efter jag hade varit där ca 1 och halv timme så sa jag adjö. Stefan tackade för jag kom. Åkte sen hem efter gjorde ärenden på stan.

Fynd och gåva 🎨📚 Kapten Haddock fick min pappa av mej.

Eftersom jag har följt Stålbjörnen sen start, så fick jag hans seriebok gratis!

Det var allt! Hoppas att ni får det fint!

3 kommentarer på “Comix Uppsala 2024

  1. Jag tycker du var modig som ”vågade” att åka dit själv och besöka Seriefestivalen i Uppsala i söndags.

    Vad snällt av Stefan som gav dig en serie bok gratis. 😊

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar