Konst/serier

Nya målningar

Halloj! Hoppas att ni har de bra. Här kommer de nya målningar. 🙂
Här har ni mej, tecknaren. 🙂 Först så testade jag att fixa roliga figurer på pixlr via nätet.. Men de gick de inte.. Så jag fick testa via telefonen istället. Då gick det. 😛

Så här skrev jag på DA ” Me and ”someone” are moomintrolls. Do not ask who it is. It’s a secret. Hihi!” 😉

Fox swim

Mårran kommer! Se upp Mumin! 😮

Ledsna Mårran.. 😦

Sommar med Mumintrollet.
Joxaren och Mymlan (den äldre) har ett barn ihop. Och det är deras son Snusmumriken. Mymlan har väldigt många barn. 2 av dem är Mymlans dotter och Lilla My. Dom är storasystrar till Mumriken
Muminmamma är så vänlig mot alla varelser. Även till Mårran som var ledsen här. Hon ville gärna vara med dem andra, i sommarvärmen. Men allt hon rör sig blir fruset..  Denna gång snö.. 😥 ❤

Amanda Konscanski! Mycket bättre målning på henne.. än förra målningen på henne. Då blev hon så orange. Haha! Men nu så! 😀

Fanny! En bekant till mej. Min förra grannes ur-gulliga tjej. 🙂
Mumintrollet träffade Snorkfröken som ett sjöjungfru..
Syskonen blev inte så glada, när de såg detta börjar hända. Ingen får pussa deras syster. 😉 Inte ens Mymlans stora kärlek ”Polisen” för göra det.. Mumin undrar vad de som händer.

Jag som ett mumintroll, fast tecknar via datorn. Vad tycks? Likt eller?
Jag ritar av https://the-true-christine.deviantart.com med Hermulen.. Tror att hon är smått förtjust i honom.  Det ser man i hennes bilder.
Jag ritade av https://snuffy-art.deviantart.com/ Jag tror att Snuffy är smått förtjust i Snusmumriken. Det ser man i hennes bilder.  😉  Tyckte att det var roligt att rita av några av mina favoriter..
Jag ritade Mumintrollet via datorn.. (verkar som appen som jag brukar tecknar.. är lite knas.. ) När han saknar sin bästis Snusmumriken. 😥  Stackarn..
Jag: hälften mumintroll och hälften människa. 🙂 Fränt va?
Too-ticki och Mårran..Hoppas att ni får de fint!

Kommentera

